Tuesday, October 4, 2011

Something about it..

Assalamualaikum

Macam menarik bila cerita pasal hati pd post kali ni. *Jadi jiwang jap. Apa yg menarik bg aku tentang hati manusia ni adalah hati manusia yg bersaiz kecil tu boleh memuatkan macam2 perasaan. Korang semua perasan tak benda tu. Bila hati boleh jadi suka, benci, sedih, tension, serba salah & macam-macam lagi perasaan yg ada. 



Kadang-kadang hati tu boleh memuat kan beberapa perasaan dalam satu masa. masa tu la kita xpasti apa yg perlu kita buat & keliru & takut untuk buat keputusan. Bila perasaan da bercampur baur camtu, kita boleh jadi tertekan dan melakukan kesilapan dengan silap membuat keputusan.

Sebab tu apabila kite hadapi situasi macam tu, kita kena ade kesabaran yg tinggi dan boleh berfikir dengan betul supaya kesilapan tak kan berlaku.

Even diri aku sendiri kadang-kadang tak dapat menahan diri bila macam-macam benda yg berlaku dalam satu masa. Bila hati dipenuhi perasaan gembira, perasaan serba salah datang menjenguk, time tu jugakla perasaan sedih nak join.

Aku juga tak sempurna seperti manusia lain, selalu buat kesilapan, buat keputusan yg salah. Apa yg aku harapkan cuma aku berharap apa-apa keputusan yang aku buat tu adalah tindakan yg betul & tak melukakan hati sesiapa. Kita dapat rasa apa yg ada dalam hati kita je, dalam hati orang laen kita tak tahu. Hati sendiri kita pandai-pandai la adjust sendiri, tapi hati orang laen kite kene jaga. 


*KADANG-KADANG KITA SENDIRI TAK TAHU APE YG HATI KITA MAHUKAN*

p/s: tak tahu nape lak nk cite pasal hati arinih.. =.=" 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...